Афганистан. Без права на забвение

Афганистан. Без права на забвение

Афганистан. Без права на забвение

Художники Витебщины

Художники Витебщины

Художники Витебщины

Інстытут развіцця адукацыі Віцебскі абласны, ДУДАД

 

Сучасная назва ДУДАД «Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі» (2011)
Былая назва: ДУА «Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі» (2008)
УА «Віцебскі абласны дзяржаўны інстытут павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кіруючых работнікаў і спецыялістаў адукацыі» (1997)
Віцебскі абласны інстытут удасканалення настаўнікаў (1941)

Тып

дзяржаўная ўстанова дадатковай адукацыі дарослых
Дата заснавання 1941
Месца знаходжання Віцебская вобласць, г. Віцебск
Сайт https://voiro.by/

 

У красавіку 1941 года Бюро Віцебскага абкама КП(б)Б прыняло пастанову аб адкрыцці ў г. Віцебску інстытута ўдасканалення настаўнікаў на базе абласнога педагагічнага кабінета, першым дырэктарам быў прызначаны Акаловіч Леанід Яўгенавіч. 1 ліпеня 1944 года абласны інстытут удасканалення настаўнікаў аднавіў сваю работу на чале з дырэктарам Бальшовай Варварай Васільеўнай. Калектыў складаў усяго 13 чалавек.

У 1947 годзе ўводзіцца новая сістэма павышэння кваліфікацыі настаўнікаў: вочна-завочныя курсы для ўсіх настаўнікаў «з дастатковай педагагічнай кваліфікацыяй» і стажам работы да 15 гадоў.

З 1985 года ў інстытуце склалася сістэма бесперапыннага павышэння кваліфікацыі педагагічных кадраў. Створаны новыя кабінеты дыягностыкі і прагназавання, эксперыментальна-даследчай работы, камп'ютарных тэхналогій, эканамічнай падрыхтоўкі, рэдакцыйна-выдавецкі аддзел. У структуры інстытута з'яўляецца адзіны ў рэспубліцы кабінет астраноміі, а ў 1986 годзе – кабінет інфарматыкі і электронна-вылічальнай тэхнікі.

У 1989 годзе ў Віцебскім абласным інстытуце ўдасканалення настаўнікаў адкрываецца перападрыхтоўка кадраў па спецыяльнасці «Практычная псіхалогія» і «Беларуская мова і літаратура».

Інстытут першым у рэспубліцы прапанаваў і эксперыментальна апрабаваў мадэль павышэння кваліфікацыі педагагічнага калектыву школы без адрыву ад асноўнай дзейнасці. З цягам часу ўдасканальваецца сістэма абагульнення і распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту, укараняюцца новыя педагагічныя тэхналогіі, распрацоўкі новых навучальных і вучэбна-тэматычных планаў.

У 1998 годзе адкрыты факультэт павышэння кваліфікацыі кіруючых кадраў органаў дзяржаўнага кіравання і створаны аддзел маніторынгу якасці адукацыі.

У лютым 2008 года інстытут узнагароджаны дыпломам I ступені Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь па выніках XII Рэспубліканскай выстаўкі навукова-метадычнай літаратуры і педагагічнага вопыту «Сацыяльна-педагагічнае і псіхалагічнае суправаджэнне станаўлення асобы навучэнцаў і іх прафесійнага самавызначэння».

У 2015 годзе па выніках работы Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі занесены на Дошку гонару Кастрычніцкага раёна і Дошку гонару г. Віцебска.

Па выніках работы ў 2021 годзе інстытут занесены на Дошку гонару г. Віцебска.

Інстытут уваходзіць у склад рэгіянальнага вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі (Рэспубліка Беларусь). З'яўляецца членам Міжнароднага метадычнага цэнтра «Акадэмія педагагічнага майстэрства: навыкі XXI стагоддзя» (Расійская Федэрацыя, Омская вобласць). Заключаны дагаворы аб міжнародным супрацоўніцтве. Інстытут цесна ўзаемадзейнічае з 11 установамі адукацыі Расійскай Федэрацыі.

Дзейнасць інстытута сертыфікавана ў адпаведнасці са стандартам якасці СТБ ISO 9001-2015.

У лютым 2020 года створаны Рэгіянальны цэнтр педагагічнай STEM-адукацыі пры падтрымцы Парка высокіх тэхналогій.

У снежні 2022 года падпісана пагадненне аб супрацоўніцтве паміж Віцебскім абласным інстытутам развіцця адукацыі і Пскоўскім абласным інстытутам павышэння кваліфікацыі работнікаў адукацыі.

У 2022 годзе створаны абласны рэсурсны цэнтр па духоўна-маральным і патрыятычным выхаванні навучэнцаў.

У 2023 годзе адкрыты першы ў Беларусі абласны рэсурсны цэнтр па ваенна-патрыятычным выхаванні, адметнасць якога заключаецца ў мэтавай аўдыторыі: ён нацэлены на дапамогу педагогам – кіраўнікам па ваенна-патрыятычным выхаванні і ўсім, хто задзейнічаны ў арганізацыі работы ваенна-патрыятычных класаў і клубаў, пошукавых аб'яднанняў па інтарэсах.

На працягу амаль дваццаці гадоў у інстытуце на рэгулярнай аснове праходзяць адкрытыя абласныя Стрэчанскія, Кірыла-Мяфодзіеўскія педагагічныя чытанні. Нядаўна ў рамках дзейнасці цэнтра стартаваў рэспубліканскі інавацыйны праект «Укараненне мадэлі выкарыстання драматызацыі як сродку духоўна-маральнага развіцця навучэнцаў (на прыкладзе традыцыйнага беларускага тэатра "Батлейка")». Ва ўстанове адукацыі таксама дзейнічаюць педагагічныя клубы: клуб менеджараў у сферы адукацыі «Лідар», педагагічны клуб настаўнікаў пачатковых класаў «УРОК», клуб педагогаў-псіхолагаў «Альянс», клуб педагагічных работнікаў сістэмы дашкольнай адукацыі «Праблемы. Пошукі. Знаходкі», клуб настаўнікаў-метадыстаў Віцебскай вобласці «КонSTELLAрыс».

Штогод праводзяцца міжнародныя навукова-практычныя канферэнцыі для педагогаў па актуальных пытаннях адукацыі ў вочным і анлайн рэжыме.

Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі рэалізуе адукацыйную праграму павышэння кваліфікацыі кіруючых работнікаў і спецыялістаў, выконвае інфармацыйна-аналітычную, навукова-метадычную, арганізацыйна-метадычную функцыі ў сферы дадатковай адукацыі дарослых.

З 2019 года Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі выступае рэгіянальным цэнтрам у сферы дадатковай адукацыі дарослых, забяспечвае на аснове сучасных стандартаў якасці бесперапынную прафесійную адукацыю кіруючых работнікаў, спецыялістаў дашкольнай, агульнай сярэдняй, спецыяльнай адукацыі для задавальнення патрэб грамадства ў кваліфікаваных, прафесійных спецыялістах у кантэксце рэалізацыі мэт устойлівага развіцця Рэспублікі Беларусь.

Адрас: Віцебская вобласць, горад Віцебск, праспект Фрунзэ, 21.

 

ДУДАД «Віцебскі абласны інстытут развіцця адукацыі». Фота з сайта https://voiro.by/

 

ЛІТАРАТУРА

1. Бабашка, Р. І. Выкарыстанне магчымасцей абласнога метадычнага савета як сродку абагульнення и распаўсюджвання педагагічнага вопыту / Р. І. Бабашка // Современное образование Витебщины. – 2021. – № 2. – С. 12–15.

2. Бондарава, Т. Каштоўны вопыт / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2021. – 3 крас. – С. 4.

3. Бондарава, Т. Свята ў працоўным рытме / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2022. – 30 верас. – С. 10.

4. Бондарава, Т. Супрацоўніцтва развіваецца / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2021. – 25 сак. – С. 5.

5. Бондарава, Т. STEM-адукацыя: веды, практыка, перспектывы / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2020. – 10 кастр. – С. 3.

6. Бондарава, Т. 100+ ідэй для «Ваенрука» / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2023. – 8 верас. – С. 7.

7. Бондарава, Т. Творцам будучыні, інжынерам лічбавага свету / Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2020. – 21 сак. – С. 13.

8. Ивченко, Л. Для консолидации усилий / Л. Ивченко // Витебские вести. – 2023. – 7 июля. – С. 4.

9. Лапацінская, В. В. Сінергетыка супрацоўніцтва / В. В. Лапацінская ; гутарыла Т. Бондарава // Настаўніцкая газета. – 2023. – 17 лістап. – С. 18. – (Дадат.: «Школа кіравання»).

10. На новы прафесійны ўзровень / падрыхт.: В. Дубоўская [і інш.] // Настаўніцкая газета. – 2020. – 19 верас. – С. 2.

11. Пукшанский, А. Воспитать патриотов / А. Пукшанский // Віцьбічы = Витьбичи. – 2022. – 20 дек. – С. 3.

12. Фёдорова, Е. Для повышения мастерства педагогов / Е. Фёдорова // Витебские вести. – 2022. – 27 сент. – С. 4.

13. Черниченко, Н. Новый уровень образования / Н. Черниченко // Віцьбічы = Витьбичи. – 2022. – 29 сент. – С. 3.

14. Яковлева, С. Православные ценности: принять за основу / С. Яковлева // Витебские вести. – 2023. – 29 дек. – С. 14.

 

СПАСЫЛКІ

Витебский областной институт развития образования. Официальный канал

Витебский областной институт развития образования: векторы перспективного развития

Витебский областной институт развития образования. Фильм к 60-летию института