Афганистан. Без права на забвение

Афганистан. Без права на забвение

Афганистан. Без права на забвение

Художники Витебщины

Художники Витебщины

Художники Витебщины

Аршанскі авіярамонтны завод, ААТ. Аршанскі раён

 

Сучасная назва ААТ «Аршанскі авіярамонтны завод»
Былая назва 2-гі авіярамонтны цягнік ВПС
571-ы авіярамонтны завод
Тып адкрытае акцыянернае таварыства
Дата заснавання 1941
Месца знаходжання  Віцебская вобласць, Аршанскі раён, г. п. Балбасава
Галіна машынабудаўнічая прамысловасць, прыборабудаванне
Сайт http://www.oarz.by/

 

Гісторыя ААТ «Аршанскі авіярамонтны завод» бярэ свой пачатак у першыя дні Вялікай Айчыннай вайны. 15 ліпеня 1941 года, на станцыі «Бесклапотнае» Ленінградскай вобласці, быў падпісаны першы ў гісторыі нашага прадпрыемства загад аб фарміраванні 2-га авіяцыйна-рамонтнага цягніка Ваенна-Паветраных сіл Балтыйскага флоту. 6 крытых вагонаў і дзесятак чыгуначных платформаў сталі першай баявой і вытворчай базай завода.

Выязныя брыгады забяспечвалі рамонт самалётаў, матораў, узбраення і спецабсталявання баявых частак авіяцыі на аэрадромах Кранштадта, Кірылава, аэрадромах Яраслаўскай і Белгарадскай абласцей.

З 1941 па 1945 гады на прадпрыемстве быў засвоены рамонт 33 тыпаў баявых самалётаў, у тым ліку 6 – замежнай вытворчасці, і 25 тыпаў авіярухавікоў.

Вясной 1945 года асабісты склад 2-га авіярамонтнага цягніка прымаў актыўны ўдзел у баях за ўзяцце горада-крэпасці Кенігсберг.

На працягу 10 гадоў часць выпаўняла рамонт самалётаў і авіяцыйных рухавікоў у інтарэсах баявой авіяцыі, а 12 студзеня 1956 года яна перададзена ў распараджэнне 12-га Ваенна-Марскога авіяцыйнага вучылішча лётчыкаў, перадыслацыравана на станцыю Куйбышаўскай чыгункі, дзе і асвоіла рамонт самалётаў МІГ–15 з рэактыўным рухавіком.

У ліпені 1956 года 2-я авіярамонтная база перадаецца ў склад ВПС, а з 24 снежня 1956 года атрымлівае новае месца дыслакацыі – аэрадром «Балбасава» і задачу на засваенне рамонту самалёта ТУ-16.

З гэтага моманту 2-й авіярамонтны цягнік становіцца 571-м авіярамонтным заводам Міністэрства абароны СССР. Налічваючы каля 200 чалавек асабовага складу, часць у кароткія тэрміны стварыла вытворчую базу і ўжо 8 ліпеня 1957 года выдала з рамонту першы самалёт ТУ-16.

У 1991 годзе завод прыступіў да рамонту самалётаў ТУ-22М3. Распад Савецкага Саюза і рэзкае скарачэнне выдаткаў на абарону стала найцяжкім ударам па прадпрыемстве. У рамках скарачэння ўзбраенняў самалёты ТУ-22М3 былі выведзеныя на тэрыторыю Расіі, а 571 авіярамонтны завод перададзены ў падпарадкаванне Міністэрства абароны Рэспублікі Беларусь.

У гэтых вельмі складаных умовах было прынята рашэнне асвойваць рамонт новых відаў авіятэхнікі і ў 1993 годзе завод прыступіў да засваення рамонту верталёта Мі-8.

У 1995 годзе быў прыняты Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 126 «Аб павышэнні эфектыўнасці кіравання авіяцыяй». У мэтах выканання гэтага Указа, распараджэннем прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь №1084р ад 5 лістапада 1996 года 571, авіярамонтны завод Мінабароны перададзены ў вядзенне Дзяржаўнага камітэта па авіяцыі Рэспублікі Беларусь. Гэтым жа распараджэннем было загадана захаваць за Аршанскім авіярамонтным заводам заказы на рамонт ваеннай авіятэхнікі.

У 1998 годзе прадпрыемства першым сярод дзяржпрадпрыемстваў СНД атрымала сертыфікат рамонтных арганізацый СПР-12 Міждзяржаўнага авіяцыйнага камітэта і Дзяржаўнага камітэта па авіяцыі Рэспублікі Беларусь на рамонт верталётаў Мі-8 ўсіх мадыфікацый. На сённяшні дзень прадпрыемства ўжо некалькі разоў паспяхова праходзіць рэсертыфікацыю.

ААТ «Аршанскі авіярамонтны завод» мае ліцэнзію Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь на права займацца знешнеэканамічнай дзейнасцю з таварамі спецыфічнага прызначэння (прадукцыя і паслугі ваеннага прызначэння).

27 лістапада 2009 года – дзяржаўнае прадпрыемства «Аршанскі авіярамонтны завод» ператворана ў адкрытае акцыянернае таварыства «Аршанскі авіярамонтны завод».

Прадпрыемства мае сертыфікат рамонтнай арганізацыі, выдадзены авіяцыйным Рэгістрам Міждзяржаўнага авіяцыйнага камітэта на права выканання капітальнага рамонту і мадыфікацыі па дакументацыі распрацоўніка верталётаў Мі-8 (Мі-17) розных мадыфікацый № СПР-12, сертыфікат міжнароднага стандарту ў галіне кіравання сістэмай якасці ISO 9001:2008 , сертыфікат адпаведнасці сістэмы сертыфікацыі ў грамадзянскай авіяцыі Расійскай Федэрацыі на выкананне капітальнага рамонту верталётаў Мі-8 розных мадыфікацый і іх кампанентаў, ліцэнзію на права ажыццяўлення дзейнасці, звязанай з прадукцыяй ваеннага прызначэння, і пасведчанне на права ажыццяўлення знешнегандлёвай дзейнасці ў дачыненні да спецыфічных тавараў (работ, паслуг), выдадзеныя Дзяржаўным ваенна-прамысловым камітэтам Рэспублікі Беларусь, якое дае права на рамонт верталётаў Мі-24 (Мі-35).

Асноўны рамонт і абслугоўванне авіяцыйнай тэхнікі выконваюцца ў двух ангарах – самых буйных спецыялізаваных збудаваннях для рамонту авіяцыйнай тэхнікі ў Рэспубліцы Беларусь. Ангар № 1 дазваляе рамантаваць самалёты класам Іл-76, карысная плошча – 7100 м2 (вытворчая плошча – 3900 м2). Ангар № 2 дазваляе рамантаваць паветраныя суда класам ТУ-134 і верталёты ўсіх тыпаў. Карысная плошча – 12800 м2 (вытворчая плошча – 7200 м2). Таксама прадпрыемства мае аэрадром класа «Б», які сертыфікаваны для эксплуатацыі паветраных судоў тыпу АН-124, ІЛ-76 і ніжэй класам, верталётаў усіх тыпаў.

У цяперашні час прадпрыемства мае высокакваліфікаваныя кадры, здольныя ў самыя кароткія тэрміны асвоіць і выканаць рамонт сучаснай авіяцыйнай тэхнікі.

Блізкае размяшчэнне да буйнога чыгуначнага вузла горада Оршы і міжнародных аўтамабільных трас дазваляе прымаць на рамонт і адпраўляць пасля рамонту авіяцыйную тэхніку і маёмасць не толькі паветраным шляхам, але і наземным транспартам.

Адрас: Віцебская вобласць, Аршанскі раён, г. п. Балбасава, вуліца Завадская, 1.

 

Аршанскі раён. Аршанскі авіярамонтны завод. Фоатаздымак з сайта http://oarz.byАршанскі раён. Аршанскі авіярамонтны завод. Фоатаздымак з сайта https://region.ej.byАршанскі раён. Аршанскі авіярамонтны завод. Фоатаздымак з сайта http://oarz.by


ЛІТАРАТУРА

1. Алимова, А. На новую высоту / А. Алимова // Витебские вести. – 2013. – 19 сент. – С. 1, 3.

2. Антонов, С. Авиатехника – на Ближний Восток / С. Антонов // Витебские вести. – 2013. – 23 нояб. – С. 2.

3. Антонов, С. Новая концепция для авиаремонтного завода: как реализуется подпрограмма «Транспортно-логистические центры Витебщины» / С. Антонов // Народнае слова. – 2013. – 3 мая. – С. 7.

4. Антонов, С. Украинский призыв оршанских вертолетов / С. Антонов // Витебские вести. – 2014. – 26 апр. – С. 2.

5. Готовская, Л. Возрождение / Л. Готовская // Аршанская газета – 2011. – 14 мая. – С. 1.

6. Готовская, Л. На новый уровень развития с новым партнером / Л. Готовская // Віцебскі рабочы. – 2012. – 28 февр. – С. 3.

7. Готовская, Л. У авиаремонтников – юбилей! / Л. Готовская // Аршанская газета – 2011. – 16 ліп. – С. 3.

8. Закржевский, Г. В поисках инвестора / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2009. – 5 февр. – С. 9.

9. Закржевский, Г. Завод идет на взлет / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2010. – 27 мая. – С. 9.

10. Закржевский, Г. Здесь учат летать вертолеты / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2009. – 20 авг. – С. 9.

11. Закржевский, Г. Китайцы приземлятся под Оршей / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2010. – 29 июля. – С. 9.

12. Закржевский, Г. К процветанию – со станции Беззаботное / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2009. – 29 окт. – С. 18.

13. Закржевский, Г. Очень большая «ласточка» / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2009. – 11 июня. – С. 3.

14. Закржевский, Г. Первым делом – вертолеты! / Г. Закржевский // Транспортный вестник. – 2009. – 16 апр. – С. 9.

15. Залесская, С. Завод расправляет крылья / С. Залесская // Віцебскі рабочы. – 2009. – 11 июня. – С. 2–3.

16. Івашкевіч, Я. А самалёты імкнуцца ў неба… / Я. Івашкевіч // Аршанская газета. – 2006. – 18 ліп. – С. 1.

17. Крученкова, О. Взлетная полоса / О. Крученкова // Народная газета. – 2013. – 10 кастр. – С. 1–2.

18. Крученкова, О. Поднят в небо / О. Крученкова // Народная газета. – 2013. – 25 верас. – С. 3.

19. Лебедева, О. Благоприятный климат – хорошие перспективы / О. Лебедева // Витебские вести. – 2014. – 26 июля. – С. 1–2.

20. Логистика поддержит завод // Народнае слова. – 2011. – 14 мая. – С. 1.

21. Маршалович, Л. Вклад оршанских авиаторов / Л. Маршалович // Аршанская газета. – 2009. – 31 кастр. – С. 3.

22. Маршалович, Л. Наш завод – наше богатство / Л. Маршалович // Аршанская газета – 2007. – 20 студз. – С. 2.

23. Маршалович, Л. Первым делом – самолеты / Л. Маршалович // Аршанская газета – 2010. – 15 ліп. – С. 2.

24. Маршалович, Л. Под знаком добрых перемен / Л. Маршалович // Аршанская газета – 2009. – 21 лют. – С. 2.

25. Маршаловіч, Л. Справа гонару авіярамонтнікаў / Л. Маршалович // Аршанская газета – 2006. – 23 лют. – С. 3.

26. Оршанский авиаремонтный завод // Регионы Беларуси : энциклопедия : в 7 т. / редкол.: Т. В. Белова [и др.]. – Минск : БелЭнімя П. Броўкі, 2011. – Т. 2. : Витебская область : в 2 кн. – Кн. 2. – С. 239–240.

27. Оршанский завод достался двум инвесторам / подгот. Т. Маненок // Белорусы и рынок. – 2012. – 30 янв. – С. 10.

28. Пастернак, Т. Вертолеты, на взлет! / Т. Пастернак // Народнае слова. – 2009. – 31 кастр. – С. 1–2.

29. Пономарев, В. На взлет? / В. Пономарев // Советская Белоруссия. – 2002. – 19 июля. – С. 4.

30. Пульянова, И. Первым делом – вертолеты / И. Пульянова // Вiцебскі рабочы. – 2003. – 18 снеж. – С. 10.

31. Слепцов, С. Оршанскому авиаремонтному заводу – 70 / С. Слепцов // Телеком-экспресс (Орша). – 2011. – 21 июля. – С. 4.

32. Троцкий, В. Два года. Полет нормальный, или как Оршанский авиаремонтный завод осваивает новые горизонты / В. Троцкий // Віцебскі рабочы. – 2009. – 1 дек. – С. 5.

33. Троцкий, В. Заявим о себе на внешних рынках / В. Троцкий // Аршанская газета – 2010. – 9 верас. – С. 2.